2011. november 25., péntek

Vargabéles

Jó ideje nem csináltam és már hiányzott, úgyhogy ma nekiálltam vargabélest sütni. Nem emlékszem, hogy eddig honnan néztem a receptjét, úgyhogy ma keresőn néztem utána és ez a recept tetszett meg és tűnt kb. ugyanolyannak, mint amit megszoktam.
Annyi újításom volt, hogy tepsi helyett két őzgerincformában sütöttem meg.
Ennyi újítás igazán jár a régi motorosnak :)




Vargabéles

1 cs réteslap
(2 őzgerincbe 6 lap)
15 dkg cérnametélt
50 dkg túró
4 tojás
3 dl tejföl
15 dkg cukor
citromlé
vaníliakivonat
olaj

A formákat beolajozzuk és egyesével kibéleljük réteslappal úgy, hogy minden egyes lapot megkenünk olajjal.
A cérnametéltet forrásban lévő vízbe dobjuk és 2-3 perc alatt megfőzzük, leszűrjük.
A túrót tálba tesszük, hozzákeverjük a tojássárgákat, majd a tejfölt, a cukrot, a vaníliát, a citromlevet. Belekeverjük a tésztát, legvégül, nagyon óvatosan a kemény habbá vert fehérjéket.
Belesimítjuk a réteslappal bélelt formákba, majd a tetejükre is teszünk 2-3 réteg réteslapot és betoljuk kb. fél órára az előmelegített sütőbe. Nálam 180 fokon sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése