2011. november 5., szombat

Almás pite, forralt bor

Ma este nagyon nem volt erőm kimozdulni, úgyhogy inkább sütöttem egy almás pitét, hozzá forralt bort és itthon dvdztünk.

Almás pite

50 dkg liszt
(nálam most fele-fele rétes- és teljes kiörlésű)
20 dkg házi vaj
1-2 tojás
3-5 ek. házi tejföl
5-6 nagy alma
1 citrom
cukor
fahéj
zsemlemorzsa
+1 tojás megkenni

Összeállítjuk a liszt(ek)ből tojással, tejföllel, csipet sóval és vajjal a tésztát.
Az almákat (én héjukkal) lereszeljük és egy citrom levét rácsorgatjuk.
A tészta felét kinyújtjuk téglalap alakúra és sütőpapírral bélelt tepsibe egyengetjük. Kevés zsemlemorzsával meghintjük (hogy az alma ne áztassa el a tésztát - lehet darált dióval is, nekem most nem volt itthon), majd ráterítjük a kinyomkodott almát, meghintjük ízlés szerint cukorral és őrölt fahéjjal, majd ráfektetjük a másik kinyújtott tésztalapot.
Villával megszurkáljuk és egy felkevert tojással megkenjük, majd előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütjük.


Sütőbe menet előtt

Sütőből kivéve




Forralt bor

Az almás pitéhez reszelt alma kinyomkodott leve
Fehérbor
Téli, fűszeres tea, elkészítve
friss gyömbér
fahéjdarabok
kardamom
egész szegfűszeg
egész szegfűbors
cukor

A bort az almaléhez öntöttem, beledobáltam a fűszereket, megcukroztam és lassú tűzön főztem kb. negyed órát, majd hozzáöntöttem a kész teát és még egyet buggyantottam rajta.




1 megjegyzés:

  1. Mi teszünk mindig a forralt borba citromot, aszalt gyümölcsöket meg mikor elfogy, egy idő után már csak tisztán isszuk a bort, és meg is van a jó kedv. Szeretjük az igazi finom borokat. Ha boros kérdésed van, itt sok hasznos infót találsz http://minu.me/-vinopedia

    VálaszTörlés