2011. november 6., vasárnap

Csokis kekszek

Az ágyból kikelve azonnal a konyhába vetettem magam és összekevertem a reggeli kávéhoz egy kis keksz tésztát. Ezt tíz éve sokszor sütöttem, alaprecept, de szerintem finom. Persze lehet tuningolni kakaóporral, diódarabkákkal, aszalt gyümölccsel, stb.
Eredeti recept itt.

Dagi csokis kekszek

2,5 csésze liszt
1 tk. sütőpor
1 tk. só
1 csésze szobahőmérsékletű vaj
1/2 csésze fehér cukor
3/4 csésze barna cukor
1 tk. vaníliakivonat
2 nagy tojás
1 tábla fekete csoki, felaprítva




A vajat habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a vaníliát és a tojásokat is. Lassanként belekeverjük a száraz hozzávalókat és addig keverjük, míg homogén tésztát nem kapunk.
Keverjük bele a csokidarabkákat is.
Egy sütőpapírral bélelt tepsire tegyünk kb. 1/4 csészényi tésztából formázott tallérokat, egymástól néhány centi távolságra. Én egyszerre hatot sütöttem.
Előmelegített, 180 fokos sütőbe toljuk és kb. 12-15 perc alatt készre sütjük. Én jobb szeretem világosan, puha belsejűre sütve, olvadozó csokidarabokkal, de aki a ropogósat preferálja, az 2-3 perccel tovább hagyja bent.
Miután kiszedtük, hagyjuk 5 percet a sütőpapíron hűlni, majd szedjük át rácsra a teljes kihűléshez.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése