2011. november 24., csütörtök

Csokis-narancsos márványkuglóf

Eljutott ma hozzám Jutka egyik receptje Ági barátnőjén keresztül, amit a betegen kínlódás oldására gondoltam megcsinálok.


Csokis-narancsos márványkuglóf

Hozzávalók:
3,3 dl tej
44 dkg cukor
1 evőkanál vaníliakivonat
25 dkg olvasztott vaj
22,5 dkg sütőporos liszt
2 tojás
2 dkg kakaópor
15 dkg étcsokoládé
1 evőkanál reszelt narancshéj

1. A sütőt előmelegítjük 180C-ra. A tejet elkeverjük a cukorral és a vaníliával, hozzáadjuk az olvasztott vajat, majd hozzákeverjük a lisztet és a tojást is.
2. A tészta egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport és a felolvasztott étcsokoládét, a másik feléhez pedig a narancshéjat.
3. A csokoládés részt egy kivajazott kuglófformába öntjük. Tetejére öntjük a narancsos keveréket, majd egy hústűvel örvényeket rajzolunk bele
4. A kuglófot sütőben 60-80 percig sütjük (tűpróbával ellenőrizzük), majd a formában 20 percig hűlni hagyjuk.




No, hát amikor már negyed órája a sütőben volt a kuglóf - épp pakoltam el magam után - amikor észrevettem a pulton két tojást. Igen, azt a kettőt, aminek a kuglófban kéne sülnie. Rendesen kétségbe is estem és nagyon szomorúan vártam a végeredményt, ami egy lapos kis kuglóf formájában érkezett. Ízre nem is lenne baj vagy, ha gumicukorra vágynánk, de így kuglófnak nem lett az igazi, látszik is a képen, hogy milyen szalonnás a tészta :S


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése