2011. november 12., szombat

Túrós lepény birsalma velővel

A nálam rendszerint a hűtőben lakó fél kiló túró a múlt héten is feldolgozását mellőzte, úgyhogy ma sürgősen ki akartam találni valamit belőle. Túrógombóc a könyökömön jön ki, kuglóf uncsi, fánk büdöset csinál, pite múlt héten volt almából, sóshoz nem volt hangulatom, úgyhogy megint végtelen sokáig bújtam a blogokat ötlet után, míg megláttam egy annyira nem extra, de legalább a nálam készülőkhöz képest más sütit. Az eredeti receptet kicsit átalakítottam saját ízlésre és megtöltöttem a legutóbbi főzőóráról hazahozott átpasszírozás után fennmaradt birsalma koncentrátumot. Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. Mondjuk a birsalma tuti jó, a túró dettó, úgyhogy nagy mellényúlás csak nem lehet.




Túrós lepény birsalmával

Tészta
25 dkg liszt
15 dkg házi vaj
10 dkg cukor
1 tojás
1 nagy ek. tejföl
sütőpor

Jól összegyúrtam, kinyújtottam és kibélelt tepsibe tettem. Megkentem a 2,5 dl birsalma péppel.

Töltelék
50 dkg házi túró
4 tojás sárgája+fehérje
fél kupaknyi vanília kivonat
2 dl tejföl (-az 1 ek, ami a tésztába ment)
17 dkg cukor
5 dkg búzadara
10 dkg mazsola
0,5 dl tej
6 ek. cukor

Összekeverjük a hozzávalókat a tojásfehérje kivételével és a megkent tésztára simítjuk.
200 fokra előmelegített sütőbe toljuk 20 percre.
Mire ez letelik, a tojásfehérjéket a 6 ek. cukorral keményre verjük. Óvatosan a süti tetejére kenjük és még kb. 20 percre visszatoljuk a sütőbe.



UI: Ez a süti sajnos fényképezhetetlen, úgyhogy nem sok látszik a képeken, de ami a légyeg: finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése