2014. február 11., kedd

Szülinapi torták



Dupla csokis, marcipános torta

1 bögre zabpehelyliszt
3/4 bögre TK búzaliszt
3/4 bögre nyírfacukor
3/4 bögre holland kakaópor
1,5 tk. szódabikarbóna
3/4 tk. só
2 nagy tojás
1 tk. fehérecet felöntve egy bögre tejjel
1/2 bögre olvasztott vaj
1 tk. vaníliapaszta
1 bögre frissen főzött kávé
---
50 dkg marcipán
---
1,5 dl tejszín
15 dkg 70% étcsoki

A száraz hozzávalókat elvegyítjük, majd hozzákeverjük a kávé kivételével a többi hozzávalót is, majd a kávét óvatosan egy spatulával beleforgatjuk. Nagyon híg tésztát kapunk.
Két 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kivajazunk, kilisztezünk, majd elosztjuk bennük a tészta felét és előmelegített, közepesen meleg sütőben kb. negyed óra alatt megsütjük őket. Miután kivettük őket a sütőből, óvatosan leszedjük róluk a formát és rácsra tesszük hűlni. A formákat elmossuk, újra kivajazzuk és lisztezzük, majd a maradék tésztát elosztva beletesszük és ezeket is megsütjük.
Ezek lesznek a két torta alapja.

A csokikrémhez majdnem felforraljuk a tejszínt, a tűzről lehúzva kockánként belekeverjük a csokit.
Felhasználásig hűtőben tároljuk. Betöltés előtt átkeverjük, hogy kenhető legyen.

A marcipánt egy porcukorral meghintett szilikonlapon jól átgyúrjuk. Kb. 20 dekányi darabból két akkora karikát nyújtunk, amit a csokikrémre teszünk maj (én a tortaforma karikájával szabtam méretre).
A többi marcipánt a bevonáshoz kinyújtottam. Ami ebből is visszamaradt, abból lettek a figurák a díszítéshez.


A kihűlt tésztakorongot megkenjjük vékonyan csokival, ráteszünk egy marcipánkarikát, majd még egy réteg csokit kenünk rá. Erre kerül a következő tészta és az előzőt ismételjük, végül az egész tortát kívülről is bevonjuk a csokival. A kinyújtott marcipánt rátesszük, ráigazítjuk, a fölösleget levágjuk.
Én most óarany lüszterporral színeztem. A figurákat 3 színű lüszterfestékkel és fekete (aktív szén) festékkel színeztem.




Almahabos torta

Az előző tortánál elkészített tortalapokból kettő ide tartozik.

5 alma, felnegyedelve, sütőben megsütve
3 ek. nyírfacukor
1 tk. fahéj
2 dl tejszín

A megsült almagerezdeket leturmixoljuk a cukorral és fahéjjal. (Én héjastul sütöttem, mixeltem)
A tejszínből habot verünk és óvatosan összeforgatjuk az almapürével.
A kihűlt tortalapokba töltjük a krémet.

A marcipános csokis töménysége mellett ez könnyedségével ellensúlyozott :-)

 


Tudom, hogy a marcipán messze nem cukorbeteg-diéta kompatibilis, de a szülinapomon ennyit megegedtem magamnak. Aki ennél szigorúbb magához, az természetesen ne tegyen bele, ha borításnak kerül is rá, azt a tányéron lehet hagyni ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése