2014. február 8., szombat

Alternatív tejek házilag

Bármennyire szeretem a tejtermékeket, laktózérzékenységem sajnos erős gátat szab az élvezetüknek. Amióta a cukrobeteg diétát kell tartanom, még több tejszabályozás lépett az életembe, a legrosszabb mind közül, hogy reggelire nem szabad tejet fogyasztani, mert nagyon rosszul hat az inzulinra, márpedig épp ellene küzdök a diétával. Bár eddig nagyon ellene voltam az alternatív tejeknek, mert boltiból végigkóstoltam sokat és mind a kukában végezte, annyira ellenséges voltam az ízükkel, most rászántam magam, hogy házi készítéssel próbálkozzak, miután a szomszédban iható rizstejet kóstoltam.
Hamár így belejöttem, gyorsan nekiálltam még egy szimpatikus alter tejnek :)






Barnarizs-tej

15 dkg bio barnarizs
1 liter víz
csipet só
 tk. nyírfacukor

A rizst átmossuk, majd egy liter vízbe áztatjuk egy napra (nálam ez végül bő másfél lett).
Az idő leteltével leöntjük a vizet, friss 1 litert öntünk rá és a sóval, meg a xylittel összeturmixoljuk.
Átszűrve üvegbe töltjük és hűtőbe tesszük.





Mandulatej

1 bögre natúr, nyers mandula
1,25 liter szűrt víz
3 szem magozott datolya
2 tk. nyírfacukor
1 tk. vaníliakivonat

A mandulákat egy éjszakára beáztatjuk (nekem ez majdnem egy teljes nap lett), majd a datolyákkal, a nyírfacukorralmés a vaníliával leturmixoljuk. Én leszűrve tettem üvegbe, így picit több, mint 1 liter lett, a leszűrt mandulát pedig a reggeli műzlimbe kevertem :)
Elvileg 4 napig eláll hűtve.

Eredeti recept innen: http://www.thehealthychef.com/2011/07/almond-milk/


Update 2014 február 27:



Azóta próbálkozom többféle maggal és nagyon bejött a tökmagtej és a ma először készülő napraforgómag tej is.
Ezeket nem kell beáztatni, nem mindig pontosan ezeket az arányokat használom, de kb. 10 dkg maghoz fél liter vizet öntök, leturmixolom és átszűröm. 
Átkagban 3-4 napig állnak el, ezért kezdtem inkább fél literenként csinálni őket. Így mindig friis és biztosan nem romlik meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése