2014. február 14., péntek

Eszterházy torta és formatorta

ISokat olvasgattam, hogy milyen recept alapján készüljön életem első Eszterházy tortája, de leginkább csak összezavarodtam, így szimpátia alapján döntöttem a Praliné Paradicsom receptjénél.






Eszterházy torta

18 cm-es tortához

Tészta:
5 tojásfehérje
15 dkg cukor
15 dkg darált dió
5 dkg liszt
csipet fahéj

Krém:
4 dl tej
1 cs. Bourbon vaníliás pudingpor
10 dkg porcukor
10 dkg darált dió
egy löttyintésnyi rum

Bevonó:
10 dkg fehér csoki
3 dkg étcsoki

A tojásfehérjéket elkezdjük felverni, közben fokozatosan hozzáöntjük a cukrot, míg kemény hab lesz.
Óvatosan hozzáforgatjuk a lisztet, a fahéjat és a darált diót. Lemérjük a tésztát és öt adagra osztjuk. 18 cm-es korongban sütőpapírra kenjük adagonként a masszát és kb. 10 perc alatt kisütjük őket.
Rácson hagyjuk őket kihűlni.
A krémhez a tejjel a pudingporból megfőzzük a pudingot, kicsit kihűtjük. A vajat a porcukorral habosra keverjük és a pudinghoz adjuk, majd a diót és a rumot is belekeverjük.
A lapokat megkenjük a a krémmel. A csokikat külön olvasszuk meg, az étcsokit töltsük egy zacskóba vagy habzsákba. A fehércsokival az utolsó tésztakorongot megkenjük, majd az étcsokiból köröket rajzolunk rá és gyorsan egy tűvel oda-vissza húzva mintázzuk.
A torta oldalát is bekenjük krémmel, majd darált dióval panírozzuk.


Öcsémnek a sok utazására való tekintettel a jól bevált dupla csokis tortából egy bőröndöt készítettem:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése