2013. február 5., kedd

Rakott krumplik


A szombati ebéd, ami annyira ízlett öcséméknek, hogy náluk ez lett a vasárnapi ebéd :)




Besameles rakott krumpli

kb. másfél kiló krumpli
kb. fél kiló húsvéti sonka
1 szál póréhagyma
fél üveg kézműves pesto

pár szelet sajt
5 dl tej
5 dkg vaj
5 ek. liszt
só, bors, szerecsendió

A vajat egy lábasban felolvasztjuk, a lisztet fehéredésig keverjük benne, felöntjük a tejjel, fűszerezzük és 5-10 perc alatt sűrűre főzzük, közben keverve, hogy le ne kapjon.




Mivel nálunk egy nagy tál sonkás és egy kis tál sajtos készült, így kivajaztam a szögletes jénait és egy kis kerámia tálat. A krumplikat uborkagyalun felszeleteltem, a sonkát felkockáztam, a póréhagymát felkarikáztam és szétmorzsoltam., a pestot felkevertem. Elkezdtem a hozzávalókat rétegezni, krumpli, só, póré, sonka, pesto, kevés besamel, krumpli, stb.. A kicsibe a sonka helyett pár szelet sajt került.
A tetejére mindkettőnek besamel került. Előmelegített sütőben, félidőig letakarva kb 35-40 perc alatt sültek meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése