2013. február 27., szerda

Medvehagymás ricottatorta téli változatban






A korábban már rengetegszer készült pitét most az eredeti recept szerinti 18 cm átmérőjű, magas változatban készítettem, tél lévén szárított medvehagymát áztattam tejszínbe és számomra meglepő módon azonnal kiázott az isteni illat és a pite ízén sem rontott semmit. Másik változtatásom ezúttal, hogy mivel a ricotta, amit a piacon vettem kicsit száraz, egy tubus sajtkrémet is beletettem és másik omlós tésztát használtam.




Medvehagymás ricottás pite

Flantészta
25 dkg liszt
12,5 dkg puha vaj, felkockázva
1 tojás
1 ek. cukor
1/2 tk. só
40 ml hideg víz

Töltelék
fél kiló ricotta
fél deci tejszín
egy jó nagy maréknyi szárított medvehagyma
1 tubus Boci natúr sajtkrém
4 tojás
só, fokhagymás bors




A tésztát én néhány napja a fagyasztóba tettem, úgyhogy reggel kivettem, este már csak nyújtottam, vakra sütöttem és töltöttem.
A töltelékhez a medvehagymát elkevertem a tejszínben, fűszereztem, belekevertem a tojásokat, majd a ricottát és a sajtkrémet. Beleöntöttem az elősütött tésztába és kb 40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése