2013. február 3., vasárnap

Mascarponés piték

Pénteken társat kaptam a sütögetéshez Beni személyében,. aki mindent nagyon lelkesen csinált - és a végeredménnyel is roppant elégedett volt. Azt mondta máskor is sütünk ilyeneket :)





Citromos mascarponés és kávés mascarponés pite


Tésztához
50 dkg liszt
30 dkg vaj
2 tojás
cukor

hideg tej




Töltelékhez
2 doboz 250 ml mascarpone
2 dl tejszín
1 nagy citrom
5 tojás
cukor, ízlés szerint
kávésűrítmény*




Az omlós tésztához egy nagy tálba mértem a lisztet, a közepébe halmoztam a felkockázott vajat, a tojást, a cukrot és a sót, a kezeimmel elmorzsoltam, majd hozzáöntöttem a tejet és néhány gyors mozdulattal tésztává gyúrtam. Fóliában hűtőbe tettem fél órára.




Két külön tálba tettem 1-1 doboz mascarponét, az egyikbe belereszeltem egy alaposan megsikált citrom héját és belecsavartam a levét, cukrot kevertem hozzá. A másikhoz kevertem cukrot és a kávésűrítményből annyit, hogy jól érezhető legyen az íze, de ne legyen tolakodó. 1-1 egészt tojást és 1,5-1,5 sárgát is hozzákevertem. A tejszínt kemény habbá vertem és elfelezve a két krémhez kevertem.




A tésztát elosztottam úgy, hogy két pitealap és egy kis rács is legyen belőle. A kinyújtott tésztát beleigazítottam a formába, megszurkáltam az alját és egy sütőpapírra rizst szórva vakra sütöttem.
Beletöltöttem az egyik tölteléket, rátettem a rácsot (kár volt, mert belesüllyedt... :-D) és tovább sütöttem.





*Kávésűrítmény: lefőztem egy kis adag kávét, átöntöttem egy pici lábasba és cukorral elkeverve elkezdtem elforralni. Amikor kb. a fele volt, lezártam, pici üvegbe töltöttem és lezártam. Kihűlés után hűtőbe tettem. Néhány hétig eláll.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése