2012. október 21., vasárnap

Túrótorta csokisapkával






Céges szülinapozásra készült ez a sütés nélküli túrótorta. Alapvetően a múltkori mintájára, de néhány kimondottan előnyére váló változtatással.

1 csomag keksz
6-8 dkg vaj
50 dkg leveles házi túró
1 doboz krémsajt
cukor, citrom ízlés szerint
alma, körte
2-3 dkg vaj
1,5-2 dl tejszín, habbá verni + fél bögre a csokihoz
15 dkg csoki

Először az almaszeleteket megpároltam némi vajjal, vízzel és cukorral, félreteszem.
Az összemorzsolt kekszet a vajjal összekeverem és a kapcsos forma aljába gyömöszkélem.
A túrót kikeverem a krémsajttal, cukorral, citromhéjjal, 5 dkg felaprított csokival, majd beleforgatom a felvert tejszínhabot. Elkezdem a krémet az almával és a nyers körtezseletekkel váltva rétegezni. A tetejére körtét tettem, erre öntöttem rá a 10 dkg csokiból és a fél bögre tejszínből készült csokiréteget. Ehhez a tejszínt forrás előttig melegítjük, majd a tűzről lehúzva kockánként simára keverjük benne a csokit. Én rögtön a torta tetejére húztam, és pár perc után betoltam a hűtőbe, ahol másnapig pihent.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése