2012. október 9., kedd

Pâte sablée, vagyis omlós tészta

A Párizsból hozatott tartelette formáimat fel szerettem volna végre avatni a héten vásárolt rebarbarákkal. Bár az omlós tészta egyszerű dolog, mégis ezerféle aránnyal készítik,így most egy francia recept alapján készítem.
Töltelék és dizájn ötletek Renitől.





Rebarbarás mini piték

25 dkg liszt
12,5 dkg hideg vaj
7 dkg cukor
2 tojássárga
5 cl jéghideg víz vagy tej
1 csipet só




kb. fél kiló rebarbara
10 dkg barnacukor
citromlé






A tésztát gyorsan összegyúrom és fél órára hűtőbe teszem. A rebarbarákat felaprítom és egy lábasban a citromlével és a cukorral puhára főzöm.
A tésztát a hűtőből kivéve 9 részre osztottam, ebből nyolcat kinyújtottam és a kivajazott tartelette formákba nyomogattam. Rájuk kanalaztam a kihűlt rebarbara tölteléket. A maradék tésztából becsíkoztam a piték tetejét. Legközelebb többet kell erre hagyni, mert rácsozásra nem volt sajnos elég.





Reggeli :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése