2010. szeptember 7., kedd

Zöldséges csirkés kuszkusz



Végre eljött a hűvös idő egyik pozitív mellékhatásának az ideje. Forró levesek és rokonai :)
Amióta tíz éve Izraelben megismertem a kuszkuszt, azóta klülönböző verzióinak nagy rajongója vagyok. Azért a felejthetetlenül finom, marokkói csípős paradicsomszószos, halas kuszkuszért azóta sírok. Abszolút az volt a kuszkusszal való konyhai ismerkedésem inspirációja. Hasonlóval azóta sem mertem próbálkozni, bár épp nemrég jutott eszembe rákeresni a neten. Lehet, hogy egyszer kísérletet teszek visszahozni azt a csodát.
Ezúttal viszont a jól megszokott zöldséges kuszkuszt csináltam, ami gyakorlatilag egy csirkehúsleves light, jó sok keleti fűszerrel, kuszkuszra merve.


Ma ebből készült:
1 közepes pulykanyak
4 csirkeszárny
3 szép szál sárgarépa
1 kisebb fehérrépa szárral
3 mini vöröshagyma
5-6 gerezd fokhagyma
3 marék zöldborsó
1 konzerv főtt csicseriborsó

A húsfélék kiválasztása ma abszolút az újrahasznosítás jegyében a macskáknak lett kiválasztva, úgyhogy nem egy gyógyító húsleves íz lesz...
A konzerv csicseriborsó kényszermegoldás volt, mivel nem volt alkalmam előre beáztatni szárazat, de ettől még határozottan azt szeretem jobban.
Zöldborsót eddig még nem tettem bele, de most sikerült olyan kevés zöldséget venni, hogy kellett valami sűrítőanyag a fagyasztóból :/

A metódus egy sima levesé, csak a vége felé egy külön tálban készítünk kuszkuszt: szárazon mennyiségtől függően 1-2 ek. olajjal elkeverjük és felöntjük forró vízzel vagy én ma épp a leves levével. Lefedve hagyjuk állni tálalásig.

Nyami. Jókedvű :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése