2010. szeptember 5., vasárnap

Makifood

Ez egy megkésett bejegyzés, de gondoltam még utólag is bőven érdemes megírni.
Még áprilisban olvastam a Makifood Facebookos bejegyzései között, hogy a főzőiskolában önkéntes kukták dolgoznak, akik ezzel a lehetőséggel nagyon sok mindent megtanulhatnak a főzésről, elsősorban ennek egészséges verziójáról. Az egyik kukta egy kis írást is közzétett saját tapasztalatairól, majd hozzátették, a jövőben ismét lehet még jelentkezni a pozíciókra. Azonnal írtam nekik, hogy engem érdekelne a dolog, mit kell tenni. Kaptam egy e-mail címet, erre kellett magamról küldeni némi infót. Innen mondjuk, hogy gördülékenyen ment minden, kaptam egy kedves választ miszerint a nyári szünet után, szeptembertől lesz szükségük az új kuktákra, várnak szeretettel. Teljesen bepörögtem, hogy ilyen izgalmas dolgokba foghatok vén fejjel :) Utólag lehetőséget kaptam arra, hogy valamelyik nyári szünet előtti utolsó órára elmehettem megnézni, hogy milyen egy tanfolyam, tetszik-e, akarom-e :)
Ez volt június 25-én.

Igen, én mosogatok háttal állva, kötényben :)
(Copyright: Makifood)

A menetrend elég egyszerű, csak a teendők voltak kissé átláthatatlanok még. A tanfolyam kezdete előtt egy órával találkozó, a receptek átolvasása, eszközök és alapanyagok előkészítése, túlzottan időigényes munkafolyamatok előre elkészítése, stb. Ami nehéz volt az egyrészt a konyhában kiismerni magam, másrészt az alapanyagok egy része, amiket életemben nem használtam. Más konyhájában nyúlni valamiért mindig kínos tud lenni, főleg, ha az a konyha nagyobb létszámra, minden eshetőségre felkészülve van felszerelve. Azt hiszem elég sok idő lesz mindennek a helyét megjegyezni, de határozottan megéri :)
Olyan egészséges, számomra új hozzávalókkal ismerkedtem meg, amiket itthon kigugliztam, hogy értsem funkciójukat a receptekben. (ez persze ott mind elhangzott, de mivel többnyire mosogattam, nem tudtam folyton az oktató szavaira és mozdulataira figyelni.)
Az óra témája az egészséges édességek voltak. Csodás dolgok készültek, többek között citromos pite, almaszósz és tofukrém. Túl a jó hangulaton, a finom falatokon és az új tapasztalatokon, már azért is megérte ott lenni, mert olyan új eszközökkel ismerkedtem meg, amik rögtön hatással voltak rám :) Ez pedig a Microplane reszelő csoda. Ilyen fantasztikusan éles, finom reszelő eddig a képzeletemben élt csak, erre kiderült, hogy csak jobban kéne követni a konyhafelszerelési újdonságokat. Azt hiszem mostantól jobban fogom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése