2010. szeptember 15., szerda

Krumplileves

Valaki a hétvégén krumplilevesről beszélt, azóta fájt rá a fogam, úgyhogy amint tudtam összedobtam egyet. Persze ahogy illik, alaktartó kivitelben, húsos szalonnával, kolbásszal és libazsírral. (értsd: az én alakomat tartja...)

Hozzávalók:
1 kg krumpli
kolbász
füstölt kolozsvári szalonna
2-3 szál újhagyma
só, bors, chilipehely
rozmaring
tejföl

A szalonnát kiolvasztottam, de mivel túl húsos volt, kevés zsíradék jött ki belőle, kénytelen voltam egy kanálnyi libazsírt alátenni. Rádobtam a kolbászt, aztán a felkockázott krumplit és felengedtem vízzel, fűszereztem. Amikor nagyjából megfőtt hozzáadtam a felkarikázott hagymát, picit főztem vele, aztán belekevertem egy kis tejfölt és kész.
Gyors és finom, nekem igazi téli leves. (Bár pont az utóbbi idő legmelegebb napján sikerült csinálnom...)

...az történt ezzel, hogy mielőtt lefotóztam volna, megetettem vele pár embert, meg magamat, így ez egy fotómentes bejegyzés, de mindenki dicsérte, úgyhogy tudom ajánlani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése