2010. január 16., szombat

Új eszközök felavatása

Mivel a lábasaimat már réges régen ki kellett volna hajítanom, végre vettem edényeket. Na, semmi extra, csak az IKEA-ig jutottam el. Hozzácsaptam két keverőtálat is, mert a sütik keverésénél sosincs elég tálam... Plusz beszereztem egy szett fehér tányért, hátha azokon szebben megy a fotózás. Egyelőre nem. Sőt. Olyannyira nem, hogy a fotókon nem látszik, hogy milyen szépek és finomak lettek a fogások. :(
Azért a mai menü nem lett rossz, bár megkritizálták: egyesek szerint hús nélkül nincs étel. :)


Korianderes sárgarépa krémleves

olaj
1 nagy vöröshagyma, felkockázva
3 közepes sárgarépa, feldarabolva
1 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 szárított chili paprika
1 doboz hámozott paradicsom
1 bögre levesalap
2 tk. őrölt koriander
1 ek. balzsamecet
1 tk. cukor
1 ek. szójaszósz
só, bors ízlés szerint
1-1,5 dl sűrű főzőtejszín

Felforrósítjuk az olajat és rádobjuk a hagymát, répát, fokhagymát, chilit és puhára pároljuk. Hozzáadjuk a paradicsomkonzervet, a levest, a koriander felét, a balzsamecetet, cukrot, szója szószt, sózzuk, borsozzuk. Forrás után alacsony hőfokon, kb. 30 percet főzzük.
A tűzről lehúzva botmixer segítségével pépesítjük, majd visszatesszük, belekeverjük a többi koriandert és még egyet rottyantunk rajta. Miután lekapcsoltuk, belekeverjük a tejszínt.
Pár percet hagytam még állni evés előtt.



Ezt a receptet egy indiai szakácsfüzetkéből vettem. Minimálisan változtattam rajta. Finom lett.

Kétlencsés, fűszeres rizs

12 dkg lencse
12 dkg vöröslencse
25 dkg jázmin rizs (indiai étel lévén lehetne basmatri, de én a jázmint jobban szeretem)
1 hegyes erős paprika
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
fél szál póréhagyma (a recept újhagymát írt)
4 ek. ghee (nálam olajjal kevert vaj)
1 tk. só
1 tk. friss, reszelt gyömbér
1/2 tk. őrölt fahéj
1/2 tk. őrölt szegfűszeg
1 babérlevél
1/2 tk. őrölt kurkuma

A lencsét egy órára beáztatjuk, leszűrjük, forró vizet öntünk rá és 15 perc alatt puhára főzzük. A vöröslencsét jól átmossuk.
A hagymát, fokhagymát, gyömbért és paprikát a vajjal hevített olajon megpároljuk, majd kicsit megpirítjuk. Hozzáadjuk a fűszereket, állandóan kevergetve még 2 percet főzzük.
Hozzáadjuk a rizst, a leszűrt lencséket, összekeverjük, sózzuk, majd annyi vízzel felöntjük, hogy 1-2 ujjnyira ellepje. Felforraljuk, majd kis lángon addig pároljuk, amíg a rizs minden vizet magába szív. Lekapcsoljuk, hozzákeverjük a vékonyan felkarikázott póréhagymát és tálalásig fedő alatt hagyjuk.
Nálam egytálétel lett, bár eredetileg zöldségfasírtot terveztem mellé.



Mákos receptek után kutatva akadtam rá erre a sütire a Fűszer és lélek oldalon.
Annyit változtattam rajta, hogy a tésztájába mandula helyett dió került és barack híján almát pakoltam a tetejére.
Még forró, de reggel első dolgom lesz megkóstolni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése