2011. június 13., hétfő

Hamisítatlan tavaszi menü

Szombaton bevásároltam a piacon gyalult és egész tököt, zsenge zöldborsót, friss karalábét, meg még ezer mást, de most ezekre gerjedtem rá egy jó kis tavaszi ebédhez.
Megpróbálkozom egy zöldborsólevessel, tökfőzelékkel, töltött tökkel és azt hiszem a töltött kínai kelt is kipróbálom.

A tökfőzelék egyből elfogyott, tükörtojással ettük.


Tavaszi zöldségleves

30 dkg friss fejtett zöldborsó
1 nagy zsenge karalábé
3 nagyobb tavaszi sárgarépa
1 fej friss hagyma
3 gerezd friss fokhagyma
1 csomag petrezselyemzöld
só, bors

Pici olajra dobtam a hagymákat, pár perc után hozzáadtam a többi felaprított zöldséget és kicsit az egészet pirítottam. Felöntöttem 2l vízzel, fűszereztem és puhára főztem.

Vajas galuska

1 tojás
1,5 ek. puha vaj
csipet só
bio fehérliszt

Kikeverjük a galuskatésztát és a majdnem kész levesbe szaggatjuk, majd együtt főzzük készre.




Töltött tök és kínai kel levelek

1 nagyobb tök
11 kínai kel levél
fél kiló darált hús
1 sárgarépa, lereszelve
1,5 bögre rizs, megfőzve
8-10 újhagyma, felaprítva
2 tojás
fűszerek

A tököt félbevégtam, a belét kikapartam és a hűtőbe* tettem.
A darált húst összekevertem a rizzsel, újhagymával, répával, tojásokkal, fűszereztem.
A kikapart tököket megtöltöttem, majd a megmosott, lecsöpögtetett kínai kel leveleket is betekertem, amelyiket kellett, hústűvel összefogtam.
Pici olajjal locsolt tepsibe tettem őket, minimális vizet alájuk öntve kerültek a sütőbe.




Desszertnek a Jutka barátnőmnél kinézett süti készült. Az itthoni készletek - és persze az ízlésem - miatt ribizli, egres és cseresznye került rá. Fél óra után ránéztem, még nyers volt és az összes gyümölcs elsüllyedt, úgyhogy rászórtam még egy kis ribizlit, a kész sütin ez látszik csak, de így is csinos lett :)
A sütési idő 160 fokon nekem több, mint egy óra volt, pedig lapos süti.
Végül is nem számít, az íze tényleg jó és az elkészítése gyors, úgyhogy itt a nyári melegben csak a sütő hosszas járatása kínlódós benne.


Frissen még látszik az egres és a cseresznye is.


A rácson való hűtés kissé átdizájnolta...


Ott bújtak meg a többiek :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése