2011. június 19., vasárnap

Gyümölcsnap

Mivel sokféle gyümölcsöt bevásároltunk, itt az ideje valami finomat készíteni belőle. A mai hűvös idő is ennek kedvez, nem fog lelki krízist okozni a sütő bekapcsolása.

Amim van:
-sárgabarack
-cseresznye
-piros ribizli
-fekete ribizli
-egres
-alma

Mivel már napok óta szemezek a clafoutikkal, ma ezt tervezem elsősorban, de előfordulhat, hogy még valamire sort kerítek :)


Sárgabarackos-cseresznyés clafoutis

30 dkg magozott sárgabarack
20 dkg magozott cseresznye
vaj
4 tojás
1 bögre bio fehérliszt
1 bögre cukor
vanília kivonat
1,5 bögre laktózmentes tej

Egy tortaformát kivajaztam, elrendeztem benne a gyümölcsöket.
A sütőt bekapcsoltam.
A tészta hozzávalóit kikevertem és a gyümölcsökre öntöttem
60 percre sütőbe toltam. Belül rezgős, kívül ropogós lett.

Recept innen.



Gyümölcsös túrótorta

50 dkg túró
4 ek. bio tönkölydara
4 tojás
5 dkg házi vaj
3 ek. méz
2 ek. házi tejföl
vanília kivonat
1 citrom reszelt héja
piros és fekete ribizli, egres

A tojásokat szétválasztom. A sárgákat kikeverema mézzel, tejföllel, puha vajjal, túróval, vaníliával és citromhéjjal. Hozzákeverjük óvatosan a csipet sóval habbá vert fehérjét, majd a darát. Kivajazott piteformába simítottam és rászórtam a leszárazott, megmosott gyümölcsöket.
Előmelegített sütőben 35 perc alatt 170 fokon készre sütöttem.

A sütőpor abszolút nem hiányzik szerintem belőle, viszont jóval több méz igen, a savanykás gyümölcsök miatt :)

Eredeti recept itt.


Előtte
Utána
Evésre készen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése