2011. április 23., szombat

Pészách szombati (nagyon nem kóser) ebéd

Mára áthívtuk a nagyit ebédelni, aki a telefonban nosztalgiázott, hogy mennyire szerette, amikor a nagymamája ilyentájt maceszgombócos levest és macesztortát csinált.
Ezért úgy döntöttem, hogy ma még pészáchi menü lesz és csak vasárnap indul be a húsvéti kajaszezon. Így a mai menü marhahúsleves maceszgombóccal, tejszínes-medvehagymás jércemell petrezselymes-hagymás krumplival, párolt lilakáposztával és jégsalátával, na meg macesztorta.
Miután legutóbb valami nagyon elfuserált recept alapján készült a nagyon kemény és béna maceszgombóc, idén úgy döntöttem, hogy Fűszeres Eszterben megbízhatunk, úgyhogy tőle vettem a recepteket.







Maceszgombóc

Marhahúsleves maceszgombóccal


A jércemelleket besóztam, egy jénaiba olajat locsoltam, egymás mellé pakoltam a húscsíkokat, megszórtam feketeborssal, chilivel. Rászórtam egy szál felkarikázott újhagymát, egy jó adag csíkokra vágott medvehagymát és fél csomag petrezselymet. Meglocsoltam kb. 3 dl tejszínnel és fólia alatt megpároltam, majd mielőtt fólia nélkül visszatoltam, kicsit rálötyköltem a tejszínt a zöldekre, hogy ne száradjanak ki.



Tejszínes-medvehagymás jércemell




Macesztorta

A macesztortát normál tortaformában sütöttem, amikor kihűlt a tészta, félbe vágtam. A vajas krém felét (25 dkg vaj+20 dkg porcukor) darált dióval, másik felét keserű kakaóporral kevertem ki. Az alsó tésztalapot előbb megkentem jófajta üstben főzött szilvalekvárral, erre kentem a diós krémet. Rátettem a felső tortalapot és bevontam a kakaós krémmel.
Brutál tömény lett, de a nagyi hálás közönség volt, úgyhogy megérte :)






Este Facebookon a Marsbéliek kiposztoltak egy sós karamelles maceszropogóst, amire rögtön rágerjedtem és egy fél adagot nekiálltam megcsinálni.


Maceszropogós


Karamellizált maceszropogós csokival

2-3 maceszlap
115g vaj
fél pohár barna cukor
fél pohár étcsoki, darabolva
fél pohár pirított mandula
durva szemű só

A sütőt kapcsoljuk 180 fokra.
Sütőpapírral béleljünk ki egy tepsit úgy, hogy az oldalait is fedje.
Rakjuk ki macesszal a tepsi alját, ha kell kis darabokat törve a rések foltozásához.
Egy kisebb lábasban olvasszuk össze a vajat a barna cukorral, forrás után gyakran kevergetve 3 percig főzzük. Húzzuk le a tűzről és egy hőálló spatulával kenjük egyenletesen a maceszlapokra.
Tegyük kb. negyed órára a sütőbe, ha kell sütés közben vegyük kisebbre a hőfokot.
Amikor a karamellréteg megbarnul, kivesszük, azonnal rászórjuk a csokidarabokat.
5 perc után spatulával szétkenjük, megszórjuk a sóval és a mandulával, óvatosan belenyomogatva a csokiba.
Hagyjuk teljesen kihűlni, majd hűtőbe téve dermesszük rá teljesen a csokit.
Tördeljük össze és egy jól záródó dobozban tartsuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése