2010. december 12., vasárnap

Beigli és még több lekvár

A mai napot szemeltem ki beigli sütésre. Mondhatni feláldoztam rá, merthogy erre akárhogy csinálom, mindig rámegy a teljes nap...
Nálam nincs sok variálás, a szokásos Horváth Ilona szakácskönyvből sütöttem. Meggyes-mákos, mazsolás-diós és gesztenyés-meggyes a klasszik, amihez ma hozzácsempésztem egy általam készített túróval töltöttet is. Azt várom legjobban :)
Most már finisben vagyok, így éjfélkor a második hatosfogat sül, remélhetőleg már nem sokáig...
Az idei eléggé kísérleti jellegű, tekintettel a nekem merőben új elektromos sütőben való sütésre. Próbáltam utánajárni, hogy ebben hogy is kéne, de mivel ahány ember, annyi verzió, most a légkeveréses 150-160 fok nyert. Persze, lehet, hogy jövőre módosítok.

Íme itt hűlnek:



Beiglikelesztés közben ma elkészült a várva várt lilahagyma- és csokilekvár is.
Kiváncsian várom a megajándékozottak visszajelzéseit.


Lilahagyma lekvár

1,5 kg lilahagyma
1 cs. 3:1 Quittin por
2 narancs leve
só, durván őrölt feketebors
cukor
balzsamecet
vaj

Vajon megkaramellizáltam a cukrot, rádobtam a vékony szeletekre vágott hagymát és gyakran kevergetve fonnyasztottam. Hozzákevertem a befőző port, befűszereztem, balzsamecetet öntöttem bele, majd kis idő után megkóstoltam és utánízesítettem.
Amint kész lett, gyorsan tiszta befőttesüvegekbe szedtem, bezártam és fejjel lefele hagytam kihűlni.

:)



20 dkg keserű csoki
4 dl feketekávé
1 cs. Quittin 3:1 por
20 dkg cukor
fahéj, chili
rum- és vaníliaaroma

A kávét a befőzőporral, a fűszerekkel, cukorral, aromákkal összeforraljuk. Belekockázzuk a csokit és addig kevergetjük, amíg szépen felolvad benne.
Üvegekbe töltjük, lezárjuk és fejjel lefele állítjuk pár percre.

Ajándékozásra várva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése