2010. március 13., szombat

Villámgyors estebéd

Az egy hete húzódó betegeskedés elég távol rántott a konyhától és annak ellenére, hogy már nem vagyok szörnyen rosszul, mégsem jött még vissza a hétvégi főzőcskézés hangulata. Enni viszont kéne, mert alaposan megéheztem, úgyhogy felmértem az itthoni készleteket és kitaláltam egy gyors és egyszerű menüsort: hagymaleves, almás-póréhagymás csirkemell mogyoróvajas rizzsel és túrófánk.


Gyors hagymaleves

3 közepes fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 leveskocka
1 l víz
szerecsendió, bors
1 dl tejszín

A hagymákat felkarikázzuk, a fokhagymát összenyomjuk és a olajon vagy vajon mindkettőt aranybarnára pirítjuk. Felöntjük a vízzel, belemorzsoljuk a leveskockákat, fűszerezzük, majd kis lángon puhára főzzük és a végén hozzáadjuk a tejszínt.

Feltétnek piríthatunk kenyérszeleteket, amiket megfokhagymázunk, majd ráolvasztunk egy kis sajtot, a tányér aljába tesszük és erre merjük a levest.


Almás-póréhagymás csirkemell mogyoróvajas rizzsel

fél csirkemell
fél szál póréhagyma
1 nagy alma
só, bors

1,5 pohár rizs
fél pohár sótlan pörkölt földimogyoró
Skippy super chunk peanut butter
2,5 pohár víz

Olajat öntünk egy lábasba és hozzáteszünk mogyoróvajat. Összeolvasztjuk.


Rádobjuk a rizst és a mogyorót. Átforgatjuk, majd felöntjük a vízzel, megsózzuk és borsuzzuk. Fedő alatt kis lángon készre pároljuk. Miután lekapcsoltuk, még fedő alatt hagyjuk tálalásig.


Felforrósított olajra rádobjuk a felkarikázott póréhagymát, a felcsíkozott csirkemellett és a felkockázott almát.

Néha kevergetve pirítjuk, majd készre pároljuk.



Túrófánk

25 dkg túró
4 tojás
4 ek. finomliszt
4 ek. réteslisz
1 púpozott ek. cukor
csipet só
fél cs. sütőpor

Mindent összekeverünk, majd legalább 2 ujjnyi vastag felforrósított olajba szaggatjuk és barnára sütjük.
Én fahéjas porcukorral szórtam meg. Jócskán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése