2010. március 3., szerda

Marokkói rizses húsgolyók és sajtkrémes avokádó

Sajtos avokádókrém

1 jó érett avokádó
1 tömlős natúr sajtkrém
só, bors

Az avokádót kikapartam, hozzákevertem a fűszereket, majd a sajtkrémet és finom magos péksütivel megreggeliztem :)


A The Hawthorn Series Step-by-step receptkönyv sorozatának marokkói részében a kedvenc eledlem. Már párszor megfőztem és eddig mindenkinél abszolút siker volt. Egyszerű, de isteni étel, lehetőleg egy kis kevert friss salátával körítve, amit nem árt mentával fűszerezni :)

Marokkói rizses húsgolyók

20 dkg rizs, nálam jázmin
50 dkg darált bárány vagy marhahús (nekem most pulyka volt a fagyasztóban)
1 tk. őrölt fahéj
1 tk. őrölt édes pirospaprika
1 tk. őrölt koriander
15 dkg ghee vagy vaj
2 nagy fej hagyma, apróra kockázva
1/4 tk. őrölt sáfrány
őrölt fekete bors
5 dl könnyű csirke alaplé vagy víz
1 csokor friss, finomra aprított petrezselyem
2 ek. citromlé

Egy tálban villával összediolgozzuk a darált húst a rizzsel, a fahéjjal, a korianderrel és a pirospaprikával.
Kb. 20-25 azonos nygságú golyót formázunk belőlük.
Egy serpenyőben olvasszuk meg a gheet vagy a vajat és a húsgolyókat gyakran forgatva süssük benne barnára.


Amikor szép barna minden oldaluk, szórjuk rá a hagymát, a sáfrányt és a borsot. Öntsük rá az alaplevet és lefedve kb. 40 perc alatt, időnként megkeverve főzzük meg.


Adjuk hozzá a petrezselymet és a citromlevet és még néhány percig pároljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése