2012. május 27., vasárnap

Tavaszi szüret

Megkaptam az éves lestyán és újhagyma adagomat nevelőapám kertjéből. Ebből (és a piaci bevásárlásból) született a mai menüsor.

Lestyános zöldborsóleves
(újhagymával és vajgaluskával)

8-10 szál zsenge újhagyma
kb. 20 dkg zöldborsó
1 csokor lestyán
húsleves alaplé
só, bors

valgaluskához:
1 tojás
2 ek. liszt
1 ek. gríz
1 ek. vaj


A faldarabolt hagymát megpirította, rádobtam a borsot, azzal is átforgattam, felöntöttem alaplével, sóztam, enyhén borsoztam és megfőztem. Összekevertem a galuska hozzávalóit és amikor a zöldségek már puhák lettek, magasra tettem a gázt és ahogy forrt, beleszaggattam vizes fakanállal. Amint feljöttek a felszínre, belevágtam a lestyánt, rátettem a fedőt, lezártam a gázt és még kb. 10 percig hagytam állni.





Chilis-paradicsomos csirkecomb újkrumplival
Ld. korábban.





Medvehagymás túrós pite
Ld. korábban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése