2012. május 5., szombat

Szülinapi túrótorták

Jutka barátnőnk köszöntésére sütöttem ma két sütit. Mivel gyümölcsszezonilag még gyengén állunk, ezért maradtam a biztos siker túrónál, amit egy egyszerű és egy mákos kivitelben prezentáltam.




Sült túrótorta



30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás
1 késhegynyi sütőpor

6 db egész tojás
25 dkg porcukor
2 dl tej,
75 dkg túró
kevés vaníliás pudingpor

vaníliakivonat
citromlé


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Tortaformába nyújtjuk.
A tojássárgákat a porcukorral, a vaníliával kikeverjük, hozzáadjuk a túrót, a citromlét és a tejjel simára kikevert pudingport. A kemény habbá vert fehérjéket a végén óvatosan hozzáforgatjuk. A tésztára öntjük.
Nagyon lassan, alacsony hőfokon (kb.150 fokon) kb 75 percet sütjük.







Rumos szilvaöntet

Volt itthon egy üveg rumos szilvabefőttem, amit felfőztem, tettem bele fahéjat, citromlevet és vaníliakivonatot. Amikor langyosra hűlt, leturmixoltam és egy kevés sárgabaracklekvárt kevertem bele.
A túrótortához kínáltam.




Mákos-túrós pite

30 dkg liszt
15 dkg vaj
2 ek tejföl
5 dkg (por)cukor
csipet só

A lisztet összemorzsolom a vajjal, majd a tejföllel, porcukorral és sóval gyorsan összegyúrom, míg rugalmas tésztát kapok, amit kinyújtok és kibélelek vele egy tortaformát úgy, hogy peremet is hagyok a tésztának.

20 dkg darált mák
5 dkg búzadara
3 dl tej
15 + 5 dkg (por)cukor
40 dkg tehéntúró
3 tojásfehérje

Felforralom a tejet és belekeverem a mákot meg a darát, 15 dkg porcukrot és folyamatosan kevergetve 2-3 percig főzöm. Ha már langyosra hűlt, belekeverek 15 dkg túrót. A maradék 25 dkg túrót összeforgatom az 5 dkg porcukorral kemény habbá vert tojásfehérjével. A tésztára először rásimítom a mákos tölteléket, majd a túrósat és előmelegített sütőbe tolom kb. fél órára.
Házi sárgabaracklekvárt adtam mellé.




UI: a fotók már helyszínen, utolsó pillanatban készültek, Kata felhívására, merthogy a blogra kellett kerülniük :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése