2012. május 1., kedd

Igazi kézi készítésű olasz tészta

Vasárnap elmentünk egy barátnőmmel a Gozsdu udvarba a Goubára szétnézni. Nagy meglepetések nem értek, azt hiszem teljesen ugyanaz volt a felhozatal, mint amikor utoljára kb. egy éve jártam ott. De. Az egyik üzletben egy hűtőpultban szép színes tésztákat láttam, gyorsan meg is néztem őket. Két olasz srác saját kézzel készített tésztakülönlegességeit árulta. Kiderült, hogy ők  ott állomásoznak, úgyhogy bármikor tudok még náluk vásárolni. Tört magyarral kevert angollal elmagyarázták, hogy mi micsoda, én meg próbaképp vettem is gyorsan 30 dkg céklás tésztát (810Ft).






Mivel pont nemrég olvastam egy cikket arról, hogy az egyes tésztaformáknak mennyire nem mindegy, hogy milyen szósszal készítjük, gyorsan tanácsot is kértem az ehhez passzolóhoz. Ez hoztam össze a tanácsok alapján:



Póréhagymás-céklás olasz házi tészta

Két főre:
30 dkg friss tészta
2 szál póréhagyma
3 szál újhagyma
5 kisebb cékla
vaj (nekem friss fűszernövényekkel ízesített olívaolaj)
só, bors, cukor
balzsamecet

A vajon (olajon) elkezdtem pirítva párolni a felkarikázott hagymákat, majd amikor picit már fonnyadtak, meghintettem cukorral és azzal karamellizáltam őket, sóztam, picit borsoztam.
Egy másik serpenyőben az apróra kockázott céklát kezdtem sóval, borssal és balzsamecettel megpárolni, ami valahol félúton átment pirításba, de nem hiszem, hogy ez rontott a dolgon :)




Amikor mindkettő készen lett, összekevertem őket.




Forrásban lévő vízben a tésztát 3 perc alatt kifőztem, leszűrtem, kiadagoltam tányérokba és rápakoltam a feltétet.





Parmezánt és friss salátát kínáltam mellé. (Ruccolát és madársalátát sózva összeforgattam szűretlen, friss olívaolajjal és balzsamecettel.)




UI: Nekem nagyon bejött a karamellizált póréhagyma és a cékla együtt, de magamtól valószínűleg sosem kombináltam volna őket :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése