2010. november 1., hétfő

Kelbimbóleves, tócsni és túrógombóc

Mivel öcsémmel már harmadik napja töltjük bútorok összeszerelésével, pakolással, stb az időnket, ezért gyors menüket kell készíteni, amik kellő energiával látnak el a további munkához :)
Így történt, hogy szombaton póréhagymakrémleves és csirkepörkölt tarhonyával és csemege uborkával volt a menü; ma pedig kelbimbóleves, sült csirkeszárnyak lesznek coleslaw salátával meg tócsnival, és túrógombóc.

Sül a tócsni, körülötte már készen a csirkeszárnyak, tócsnik és a túrógombócok :)

Kelbimbóleves gazdagon

60-70 dkg kelbimbó
2 nagyobb krumpli
1 fej hagyma
szalonna
kolbász
olaj
só, bors, pirospaprika
tejföl

Hozzávalók előkészítve.

A szalonnát kiolvasztom, rászórom a kolbászt és együtt sütöm őket a hagymával. beleforgatom a krumplit és a kelbimbót, picit pirítom, aztán fűszerezem, felöntöm vízzel vagy alaplével, készre főzöm és belekeverem a tejfölt.


Tócsni

Fél kiló reszelt krumpliba belekevertem egy egész tojást, 2 evőkanál lisztet, sóztam, borsoztam és forró olajban kisütöttem.


Túrógombóc

25 dkg (áttört) túró
6 dkg rétesliszt
6 dkg búzadara
1 tojás
5 dkg puha vaj
1/2 citrom reszelt héja

Mindent gyúrjunk össze és cipóban, hideg helyen 1-2 órán át pihentessük.
A tésztából gombócokat gyúrunk és lobogó, sós vízben kb. 7 perc alatt megfőzzük.
Igény esetén a kifőtt gombócokat pirított zsemlemorzsában megforgatjuk, én inkább csak sok tejfölt szoktam hozzá enni.

A frissen kiszedett túrógombócok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése