2010. november 9., kedd

Májgombóc és rizses máj

Ez még vasárnapról maradt el, de le kell jegyeznem, annyira finom volt.
A húsleves májgombóccal nyilván nem egy nagy újítás, de ezer éve nem ettem és napokig készültem a levesbetétre :)
A rizses májjal meg menőzhetnék, hogy májas rizottó, de nem lenne igaz, mert jázmin rizsből készült, nem rizottós eljárással.


Májgombóc

40 dkg csirkemáj
1 tojás
1 ek. olaj
1 ek. liszt
1 ek. zsemlemorzsa
majoranna

A lekapart májat összekeverjük az összes többi dologgal és miután leszűrtük a levest, az újraforralt levébe szaggatjuk és néhány perc alatt kifőzzük, majd gyorsan tálaljuk.


Rizses máj

50-60 dkg csirkemáj
2 pohár jázminrizs
2-3 nagyobb sárgarépa
1 nagy fej vöröshagyma
só, bors, chili

A hagymát felszeleteltem és olajon üvegesre pároltam, rádobtam a felkarikázott répákat. A rizst olajon pirítom kicsit, hozzákeverem a répát, felöntöm 3 és 1/4 pohár vízzel, fűszerezem és tető alatt puhára párolom. Amikor kész, rajta hagyom még 10 percig a fedőt. Közben a felkockázott májat a hagymás serpenyőben megsütöm. Amikor mindkettő kész, összekeverem.
Egy fej salátát széttépkedek, tálba teszem, sózom, olívaolajjal és fehérborecettel összekeverem, és az étellel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése