2014. március 14., péntek

Ma'amoul - datolyával töltött arab keksz

Elég sok arab étel és édesség van, amit szeretek. Ezt a kekszet még az Egyesült Arab Emirátusokban kóstoltam és rettentően imádtam. Előny, hogy a térség egyik legjobb datolyatermő országa.
Én most iráni gyümölccsel és diabatikus tésztában kíséreltem meg elkészíteni. Pepecselős, de közben végignéztem az idei Oscar gálát :)




Ma'amoul

Nekem 30 db lett

fél kiló finom puha iráni datolya
2,5 bögre (2,5 dl-es) fehér tönkölyliszt
22,5 dkg vaj
1 ek. rózsavíz
4 ek. tej





A datolyákat kimagozzuk, majd diónyi golyókat formázunk a kezünkkel.
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, majd szintén diónyi golyókká formázzuk őket.
A tésztagolyókat a kezünkkel kilapítjuk és 1-1 datolyagolyó köré burkoljuk, majd kicsit kilapítjuk és villával mintázzuk. (Normál esetben csipkéző csipesszel vagy fa ma'amoul formával készítik, de ezek híján a villa is megteszi, csak nem lesznek olyan szemet gyönyörködtetőek, mint egy ügyes arab háziasszonynál)




Sütőpapírra sorakoztatjuk őket, majd előmelegített, közepesen melge sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük őket. Arra figyeljünk, hogy ha az aljuk már barnul, de atetjük még világos, ne süssük tovább, mert túlsülnek, ahogy kihűlnek, a tészta világos része is tökéletes lesz.



Eredeti recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése