2011. július 3., vasárnap

Málnalekvár, karalábéleves, cukkinis fetafelfújt és ribizlis madeleine

Tegnap olyan csodaszép málnát vettem, sajnos nem túl baráti áron, de egy kis adag lekvárral biztosra akartam menni. Ha jövő héten kapok még szépet jobb áron, akkor biztosan több is készül, de két éve nem főztem, mert mindig elbuktam a málnaszezont, most nem reszkíroztam :)




A mai nap levese karalábéból készül. Sokat dilemmáztam a sokféle recept között, de végül az egyik legegyszerűbb verzió mellett döntöttem.


Karalábéleves

3 nagy karalábé
2 nagy szál répa
1 kis fej hagyma
2 duci gerezd fokhagyma
só, leheletnyi bors
szűk maroknyi kapor
liszt

A hagymákat kevés olajon megdinszteljük, rádobáljuk a feldarabolt zöldségeket, pár percig pirítjuk, megsózzuk, borsozzuk meghintjük kevés liszttel, átkeverjük, felöntjük 1,2 liter vízzel és készre főzzük. -Amikor majdnem kész volt, még belekevertem a kaprot
Én nem tettem bele galuskát, natúr ízre vágytam :)


Mivel vettem néhány cukkinit, már tegnap erősen szemeztem néhány recepttel, úgyhogy ma egyértelműen el kellett valaminek készülnie belőle.




Cukkinis fetafelfújt

20 dkg fetasajt
2 cukkini (55 dkg)
fél liter házi tej
4 tojás
só, bors
2 ek. liszt
1 kk. rozmaring
2 gerezd fokhagyma

A cukkiniket hosszában 3 egyforma részre vágtam, majd széltében is 3-ba vágtam őket és lobogó, sós vízben kb. 5 perc alatt előfőztem.
A többi hozzávalót összeturmixoljuk.
Vajjal kikent jénaiba rétegezzük a cukkiniszeleteket, ráöntjük a löttyöt és 180 fokos sütőbe toljuk 30-40 percre.




Végre felavartom a héten Párizsból befutó szilikon madeleine formát!




Ribizlis madeleine

24 dkg liszt
24 dkg cukor
24 dkg vaj
30 dkg leszárazott ribizli
7 dkg étcsoki
6 tojás
3 kk. sütőpor
1 kk. szódabikarbóna

A száraz hozzávalókat összekeverjük, hozzáöntjük a már nem túl meleg olvadt vajat és a tojássárgákat.
A tojásfehérjéket kemény habbá verve keverjük a masszába. Hozzákeverjük a felaprított csokit és a ribizlit is.
A forma minden mélyedésébe 1-1 ek. masszát teszünk. A recept szerint minden alkalommal 30 percet pihentetni kéne sütés előtt. Na, ez nálam elmaradt, mivel tripla adagot csinálok és egész nap nem érek rá :)
Adagonként 10 perc alatt megsültek.
Az én 9 mélyedéses formámból 6 adag lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése