2010. április 17., szombat

Kerti parti

Na, nem nálam, hanem én vagyok oda hivatalos. Ráadásul lakásavató és szülinapi egyben. Úgy döntöttem, hogy kétféle sütit viszek. Megfordult a fejemben a tortasütés, de aztán levbeszéltem magam, mondván, az az ünnepelt barátnőjének legyen a feladata :)
Így elsőnek egy kávés-kakaós kuglódfot sütöttem, majd a múltkori citromos kuglófot kicsit másképp.

Kávés-kakaós kuglóf

Ezt a receptet vettem alapul, de megdupláztam az adagot, kakaóból és kávéból is az előírtnál kb. kétszer annyit használtam és együtt kevertem a tésztába, illetve belekevertem két nagy marék natúr napraforgómagot ropogós meglepetésnek. (Kb. 75 percig sült...)

A kuglóf tűzforrón kivéve, szállítás előtt

Citromos kuglóf

Mivel múltkor kicsit sűrűnek találtam a tésztát, ezért úgy döntöttem, hogy csak 2 tojást teszek egyben a tésztába, a másik kettőnek a fehérjét az előző süti megmaradt fehérjéivel habbá verem és ezzel lazítom a tésztát. Habverés közben a gép befejezte földi pályafutását, így a fehérjék csak habosra verve kerültek a tésztába... A két citromot mindenestül tettem bele: reszelt héj, kicsavart lé és gyümölcshús. A végén hozzákevertem annyi darálatlan mákot, amennyitől szép pöttyös lett és így öntöttem a formába.
Eredeti recept még mindig innen.

A kuglóf már helyszínre szállítva.


UTÓIRAT

A kuglófoknak - különösen a citromosnak - olyan sikere volt, hogy nagyon nehezen maradt belőlük a grillezés utánra desszertnek és mindenki hálásan megköszönte :)
Ennek örömére fél 10 magasságában nekiálltunk még egy citromosat sütni.
Az is gyorsan elfogyott.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése