2014. november 12., szerda

Diétás csokis csiga




2 dl langyos tej
1 kocka élesztő
1 tk. fruktóz

500 g liszt (nekem most világos bio rozs-, TK bio búza-, TK bio durumbúza- és TK tönkölyliszt)
tej

100 g olvasztott vaj
3 ek xylit
3 ek bio karobpor
vaníliakivonat
kb 50 g 70% csoki

tejszín

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukros tejben.
A lisztet egy nagy tálba mérjük, a sót a széleire szórjuk, hog az élesztőt ne ölje meg, majd a felfuttatott élesztős tejet a közepébe öntjük és annyi tejjel, amennyit felvesz összegyúrjuk, majd meleg helyen kelesztjük. amikor megkelt, lisztezett felületen átgyúrjuk (nekem még elég sok lisztet felvett), majd kinyújtjuk.
A töltelékhez a meleg olvasztott vajba keverjük a többi hozzávalót és összeolvadásig keverjük.
Egyenletesen eloszlatjuk a kinyújtott lapon, majd felgöngyöljük és szeletekre vágva egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Én a kicsorgott tölteléket mind rájuk halmoztam, így tojással meg sem kentem.
Előmelegített sütőben kb 20 percet sütöttem, majd kivettem, átkentem tejszínnel és visszatoltam még egy ki sit, amíg készre sült.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése