2011. október 30., vasárnap

Lencse

Az úgy kezdődött, hogy találtam a kamrában fél kiló lencsét. Beáztattam, majd pár óra után elkezdtem keresgélni, hogy mit is tudnék vele kezdeni :) Levest szerettem volna. Elég hamar kiderült, hogy ez a mennyiség túlzás lesz csak levesnek, úgyhogy kombináltam két receptet (ennek megfelelően egyiket sem a leírtak szerint készítettem, persze) és a leves mellé egy kence is készült.


Hozzávalók
(leves+kence)

50 dkg lencse
3 óriási szál sárgarépa, felkarikázva
1 fej vöröshagyma, nagy darabokra vágva
pici ételízesítő, leveskocka vagy só

Ezeket együtt feltettem főni.

Amikor minden puha volt, a kencéhez kimertem 2-3 merőkanélnyit egy külön tálba, hozzáadtam pár gerezd fokhagymát, egy harmad fej pirított hagymát, Worchestershire szószt, 1 ek. mustárt, olívaolajat, borsot és krémesre kevertem botmixerrel.




A leveshez 1-1,5 dl tejfölt és kb. 1/2-1 dl tejszínt kevertem, majd, amikor újra rotyogott, rádobtam egy csokor felaprított petrezselymet, lefedtem és lekapcsoltam a gázt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése