2011. október 30., vasárnap

Kakaós kalács

Napok óta bennem volt, hogy ha lesz egy kis időm, sütök megint olyan finom kalácsot, mint húsvétkor.
A recept elővakarása közben találtam szintén AzEszter blogján egy töltött kalács receptet. Ezen fellelkesültem és gondoltam, ha a sima kalács olyan jól sikerült, ezzel sem lehet nagy gond. Neki is fogtam (én a tojás nélküli verziót választottam), de mivel nálunk mínuszok vannak a lakásban és a sütő az ebéd miatt foglalt volt, paplan alatt kelesztettem a tésztát. Nem nagyon kelt meg.
Ezek után azért megfogdostam a tésztát és állagra nem tűnt rossznak, úgyhogy nekiálltam kikeverni a kakaós tölteléket, a tésztát kinyújtani, megtölteni, befonni. Nem lettek szépek... de betettem őket a sütőbe 50 fokon 20 percet keltek egy leheletnyit, aztán tojással lekentem és most várom a végeredményt. Annyi biztos, hogy mindenhol szétnyíltak a fonatok és folyik ki a töltelék, de ha ehető lesz, ennyit elnézek nekik, főleg így elsőre és házi használatra. Finom szabadnapos reggelire gyúrok, úgyhogy sikerülnie kell! :)




UI: másnap hidegen kóstolva már érezni lehetett a tésztán, hogy jobban is megkelhetett volna. Nem mondom, hogy nem jó, de a frissen sülttel szembeni katartikus élmény már nem jött...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése