2015. január 1., csütörtök

Szilveszteri, újévi fogások



Diós lencsepástétom


200 g lencse
100 g dió
1 nagy vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
3-4 baberlevél
só, bors, citromlé

A lencsét beáztatjuk néhány órára, majd puhára főzzük néhány babérlevéllel. A diót száraz serpenyőben, időnként rázogatva megpirítjuk. A felaprított hagymákat kevés olajon megpároljuk, a dióval és a zöldfűszerkkel a lencséhez adjuk. Citromlével és kevéske főzőlével pürésítjük. Fűszerezzük ízés szerint.
Piritóssal és savanyú uborkéában tényleg isteni.

Eredeti recept itt.



Kókusztejes vöröslencse leves

Régi nagy kedvenc újra, a hidegben mindig jól esik. Ezúttal olaj helyett kókuszolajjal készült és nem turmixoltam össze.





Lencsesült (vega fasírt)

Recept itt. Én nem vegánra csináltam, így két tojás került bele a lenmagos keverék helyett.
Illetve mivel nem szeretem a ketchupot, én édes és csipős barbeque szószok, illetve alma- és balzsameet keverékéből készítettem a mázat, amit csak alá kentem.
Finom lett, de a diósült után nem olyan katartikus :) Máskor több fűszerrel fogom róbálni, hogy a lencse ne domináljon az ízében. Állagra nagyon jó és gyönyörűen átsült.



Lencsesaláta

Főtt lencsét összekevertem felkarikázott sárgarépával, főtt füstlivel, apróra vágott lilahagymával, szemes mustárral, majonézzel, remoulade-dal, sóztam, borsoztam





Sütőben sült túrógombóc

Recept itt. Én annyiban variáltam, hogy xilittel késült cukor helyett, tönkölydarával sima dara helyett és a tejfölön öntetbe egy jókora adag krémes túrós is belekevertem. Határozottan nem ártott neki :)





Túrós pogácsa

250 g fehér tönkölyliszt
250 g zabpehelyliszt
1 tojás
125 g vaj
250 g túró

fruktóz
25 g élesztő
~ 1 kis pohár tejföl

A tejfölt picit megmelegítjük (én a bekapcsolt sütő melegét kihasználva még dobozban melegítettem), elkeverjük pici fruktózzal és az élesztővel, félretesszük.
A vajat elmorzsoljuk a lisztekkel, hozzáadjuk a sót, majd a túrót. Hozzákeverjük a tojásokat és az élesztős tejfölt, ha kell további tejfölt, hogy rugalmas legyen a tészta. Fóliában tegyük hűtőbe (nálam egy napot pihent). Amikor elővesszük, hajtogatjuk, maj pihenttjük. Ezt kétszer. Aztán ujjnyi vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk.Én falatnyi pogikat szaggattam. Egy éjszakát pihentek így, aztán előmelegített sütőben, tojással megkenve sültek aranybarnára.

Eredeti recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése